堅強哥即使失去了一隻後腿和尾巴,仍能在跳台上來去自如。牠見記者走近,即露凶相,想嚇退記者。 

Petbook

大難不死 堅強哥

一隻遇上交通意外而斷肢和尾巴的流浪貓,原以為生命已走到盡頭,幸好牠遇上阿芳,把牠從鬼門關拉回來。最後,這隻貓靠自己的意志,捱過重重難關,得以大難不死,故被一眾愛協的義工稱呼作「堅強哥」,在阿芳的家安定下來,找到了幸福。

採訪當日,記者來到阿芳位於大埔林村寨乪村的家,甫踏入屋,即見只有 3隻腳的堅強哥,極速閃到沙發背後,「佢之前喺街流浪過,仲曾經受傷入院,所以佢戒心好強,見到陌生人會匿埋。」
堅強哥身世非常可憐,全靠一班義工救了牠一命,由於牠死裏逃生,被一班義工稱為「堅強哥」,「我做咗愛護動物協會嘅『貓隻領域護理計劃』義工 5年,會幫手捉流浪貓去做絕育手術。喺今年 1月尾,有一位朋友通知我,林村新塘村嘅垃圾站,發現咗一隻尾巴同右後腿都受咗傷嘅流浪貓。」


由於堅強哥曾流落街頭,故對陌生人戒心極重,一見到記者進門,即極速閃至沙發後面。 

被車輾過身受重傷

阿芳接到通知後,即晚趕到新塘村垃圾站現場,「第一晚搵唔到佢,但我唔死心,第二日問朋友借咗個捕貓器去捉佢,結果俾我成功捉到;但佢當時受嘅傷,比我想像中嚴重,條尾差唔多要斷、隻後腳已經唔郁得,所以我當晚帶佢返屋企,叫獸醫上門睇佢,經過診斷後,估計佢應該俾車輾過條尾同後腿,而個傷口冇及時處理,已經壞死,要即時做切除手術。好彩手術成功,堅強哥總算捱過第一關。」
手術後第一日,堅強哥被送往醫院,但隨後獸醫發現牠不肯進食,便決定幫牠插胃喉,然後再替牠進行詳細檢驗,「堅強哥唔肯食嘢身體好虛弱,到咗第二日醫生幫佢驗血同照 X光,發現佢原來失血過多,身體上嘅血量只有正常貓嘅 10%,要立即搵另一隻貓同佢輸血。醫生之後發現佢有黃膽、肝炎同細菌入肚,要留院醫治。我當時好擔心,好怕佢會捱唔住,但經兩星期治療後,堅強哥總算慢慢恢復過嚟。


意外令堅強哥失去了右後腿和尾巴。 

剛送院的堅強哥,右邊後腿和尾巴已經嚴重受傷,需做切除手術。 

住院兩星期後,醫生發現堅強哥背部皮膚壞死,需要塗藥膏然後進行包紮,圖為治療期間的照片。

患病失被收養機會

當大家以為堅強哥可以出院之際,醫生又發現牠背部皮膚因為冇血到而壞死,所以又要留院治療兩星期。經過整整 1個月的醫治後,堅強哥出院了,同時亦找到新主人收養,但天意弄貓,令牠失卻機會,「收養者本身有養貓,我以為堅強哥去到一定識到好多新朋友,但佢出院前被驗到患有傳染性腹膜炎,由於呢種病會貓與貓互相傳染,所以收養者迫住要放棄收養佢。」
塞翁失馬焉知非褔,阿芳看到堅強哥經歷了這麼多苦難,即使自己沒有養貓經驗,都決定收養牠,給牠新的家。堅強哥在阿芳家已住了 3個月,生活也慢慢安定下來,「我養咗 8隻狗狗,其中一隻金毛會放喺屋裏面,堅強哥唔怕佢之餘,仲相處得好好,大家會不時玩吓。我見堅強哥習慣咗呢度嘅生活,而得番 3隻腳都可以活動自如,都好安慰,希望佢可以喺度過新嘅生活,我哋都會好錫佢。」


阿芳的家中的金毛尋回犬仔仔,跟堅強哥特別友好,牠們平時會睡在一起。 

堅強哥現在跟阿芳相處得很好,原本怕人的堅強哥在阿芳的懷中沒有感到半點不安。 

怎樣幫助流浪貓?


一向喜歡動物的阿芳,樂意做義工為動物出一分力。現時她家中養了 8隻狗,而堅強哥是她第一隻飼養的貓。 

愛護動物協會推行「貓隻領域護理計劃」,目的是透過先捕捉、後絕育,再釋放回原居地的方法來減少香港流浪貓的數量,亦令因數量太多而需要進行人道毀滅的貓隻數量減少。
阿芳說:「我一向好鍾意動物,唔忍心見到條村啲流浪貓不停生,但冇人理,好多貓因為咁而餓死、病死或被車死,所以我主動參加呢個計劃,幫流浪貓絕育然後放回原處。呢 5年間我大約捉咗 30隻貓去絕育,村內貓嘅數量都得以控制,死傷都少咗。𠵱家好多朋友一見到有流浪貓就會通知我,搵我幫手捉貓絕育,亦都因為咁,我先有機會遇上堅強哥。」
流浪貓比較難捕捉,有餵飼流浪貓的人士成功捕捉的機會會較大,假如你有餵飼流浪貓的習慣,而且又想幫助牠們,可以加入「貓隻領域護理計劃」當義工。
查詢:愛護動物協會 2232 5561


撰文:何倬然
攝影:傅新發
部分圖片由被訪者提供 

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()