面對面

如果還有時間變老 盧凱彤

15歲與 Twins同年出道,人家是萬人迷,盧凱彤卻和拍檔林二汶在台上被柴台:「嘩!乜咁樣衰!」; 22歲做了歌星 7年,銀行戶口只剩下一千大元,房租沒錢繳,分期付款的結他面臨斷供; 25歲一個人走到台灣從街頭唱起,遇過最糟糕的情況,是容得下一千人的表演場地,只零零星星坐了五十個人; 27歲,與林憶蓮、蔡依林一齊入圍金曲獎「最佳國語女歌手獎」,角逐台灣/華語樂壇最權威的女歌手獎項;屬於盧凱彤的此時彼刻,有最低潮,也有像現在這一刻,一夜間吐氣揚眉,成為香港之光。盧凱彤補充,除了以上,她去年還經歷了同齡的表姐因癌去世,以及媽媽大病一場:「我寫了一首歌〈如果還有時間〉給表姐,也因為媽媽的病,令我真正思考生老病死,到底自己追求嘅係痛快難忘但係短暫嘅人生、定還是長命百歲不過平平淡淡呢?」她說,原來在特殊的時刻,只想身邊有個特殊的人一起分享:
「下一次再遇到,我希望自己放下自尊,學識維繫。」
有關這個「求甚麼」的課題,最適合在這種大起大落的時刻找答案。

從頭認識

上月( 22日),台灣金曲獎公布今年度第 24屆金曲獎入圍名單,最佳國語女歌手六個名單中,竟然有三個是香港女歌手(盧凱彤、林憶蓮、鄧紫棋)。需知道,金曲獎唔同甚麼「勁歌金曲」、「十大金曲」同「勁爆金曲」,金曲獎每年只有一次,全台灣歌手每年亦只參與這一個;諷刺的是,在獲得提名以前,盧凱彤在香港樂壇屬於非主流,下月 23日的演唱會,亦只敢戰戰兢兢地選址在座位三千的新伊館開一場。
「 8月 23日嘅演唱會,聽講反應幾好,有機會加開一場……咁都唔算得係乜,我喺武漢唱過一場騷,入座得五十人;金曲獎公布前,我喺台北場售票演唱會,都係賣得一半飛咋嘛……喺名單公布當日,台灣電視新聞不停報道,剩番嗰四百張飛先至會突然間被搶晒。嗰日我聽到最多一句說話係乜?『盧凱彤係邊個』?我真係唔介意,呢種獎,真係入圍當贏,入圍已經匪夷所思。三年前我先至開始去台灣發展,我係新人嚟咋!入行第一日,我就好明白知自己要乜。我追求嘅並唔係上到一個位,而係搵到一個屬於自己嘅位,不過就算係我,都需要被肯定,今次被提名,我一直提醒自己,心水要好清、千祈唔好亂,得到提名,係因為人哋睇到我嘅價值,而唔係,因為提名,我嘅價值升高咗。」


金曲獎是全台唯一年度音樂獎項,公布入圍名單當天,全台電視新聞無限 loop:「好多人唔知邊個係盧凱彤,亦有好多人以為我係台灣歌手。」 

下月 23日,盧凱彤將在灣仔伊利沙伯體育館舉行一場《 V live演唱會》,據報銷情理想有望加場。 

窮到爆瘡

15歲就在香港以組合 at17出道, 3年前與林二汶拆夥後,盧凱彤一邊為陳奕迅、鄭秀文、容祖兒演唱會做結他手、一邊一個人帶着一支結他從台灣街頭唱起、從頭開始。 at17拆夥、要放下歌手身份去伴奏、要離鄉跑到台灣發展,簡單一個道理,就是在香港唱歌難以維生:「我同二汶每隻歌都畀心機做,但每隻自己滿意嘅 EP反應都麻麻,香港場地所限、市場所限,冇騷賺冇外快,好快就窮得見底。每一個地方都有 pop、都流行 K歌,但係香港最削係,淨係得呢啲。我最窮嗰陣係 09年,最長一次等足九個月至等到一張票、銀行剩番一千蚊……點呢?唔想向父母開口、又唔想靠公司借錢,真係谷到一面都係暗瘡。慢慢自己去搵嘢做,錄廣告、做電影配樂、仲有幫其他歌手彈結他,學識維生。當年幫其他歌手伴奏嚿錢我𠵱家仲使緊……係好好賺、天王天后嘅演唱會又的確好大場面,不過嗰啲係完成別人嘅夢,而唔係成就自己嘅夢。我幫 Eason彈結他,試過一晚對住三萬個觀眾,不過,嗰個感覺唔夠我對住三十人震撼。舊年咋嘛,喺大陸五、六個大城市做巡演宣傳唱片,去到武漢,化緊妝工作人員已經講定,叫我上台唔好驚,話呢排考試,冇乜人喺武漢……我喺呢行咁多年,有咩未見過啫,一上台,原來一個八百人嘅 live house,嗰晚入場得最前幾行五十個人,嗰刻心諗,真係咁都得……不過雖然得五十個人,原來呢五十個人都係真係鍾意我,每首歌都識唱,值!我堅持要唱,就係追求呢樣嘢咋嘛!」


三年前 at17谷底開始幫歌手演唱會彈結他,跟着 Eason、 Sammi、祖兒走遍全世界:「對住 Eason台下三萬觀眾,唔夠對住真正鍾意嗰三十人感覺震撼。」 

2000年參加歌唱比賽結識,然後合組 at17,與林二汶各自發展一直被比較,甚至傳不和:「其實我哋兩個嘅關係無人可以取代。」《忽然 1周》圖片 

明哥養分

雖然在香港不算走紅,不過一直是公認才華橫溢的小清新;在台灣剛開始不久,就已經和前輩紅人並駕齊驅入圍至尊獎項,想必父母親一定為盧凱彤驕傲感動得很吧!有趣的是,問題一出,盧凱彤先想到的是黃耀明。
「前一晚(公布提名),我至睇完二汶同王菀之、薛凱琪、吳雨霏嘅拉闊音樂會;第二晚,就輪到金曲獎公布候選名單,嗰日,我錄咗好長一條口訊 send畀明哥多謝佢,想當年,我同二汶一個 15歲一個 19歲,兩個人肥腫難分,又唔係真係好叻,係佢執我哋返嚟;佢每個月都會約我哋食一次飯,每次燒一大堆碟畀我哋,林二汶得到 pop、 jazz,我得到 rock,佢一直知我哋鍾意乜嘢,知我哋應該行邊條路;細個唔識,見到就驚、唔知幾時聽得晒,到𠵱家,二汶喺香港樂壇 up and coming緊,我就入圍金曲獎,我可以好肯定,冇明哥,我哋一定唔會有𠵱家成就,咁多年、咁多張碟,就係佢畀我哋嘅養分,呢啲養分,我哋可以受用一生。」
那父母呢?謝完明哥,盧凱彤才想起來謝爸爸,謝謝爸爸當年肯放手:「當年我 18歲會考 21分,係爹哋畀個膽我去唱歌而唔係讀完書先。爹哋由細到大都有個飛機師夢,大學畢業一心要考飛機師,跟住識咗媽咪、打算結婚;諗住推遲一兩年再考,點知又有咗阿哥、再有咗我。從此以後,佢就去咗做生意,飛機師只可以係一個夢。係佢同我講,書,幾時讀都得,但係夢想,搵到就要追,千祈唔好等!」



今天吐氣揚眉,盧凱彤第一個想到感激以及會引以為傲的前輩,不是家人,而是 2000年開始把她羅致旗下的黃耀明。 

缺了一角

盧凱彤被提名本屆最佳國語演唱人及作曲,是因為去年底推出的個人創作專輯《你安安靜靜地躲起來》。她說,碟中有一首歌〈如果還有時間〉,是獻給剛去世的表姐:「表姐同我同年出世,幾年前突然驗到有淋巴癌。第一次發病,男朋友向佢求婚,明明控制到病情,結婚半年後又再復發,舊年走咗;我自細反叛, 18歲就頂唔順父母一個人搬出嚟住,前兩個月,媽咪大病一場,我開始搬返父母附近住、開始檢討咁多年同媽咪嘅關係;一年之間,經歷過幾次生老病死,我真係覺得,呢啲時候,有個人喺身邊陪你分擔同你分享,你話幾好呢?」
去年曾經說過戀愛中,盧凱彤說,最近這段感情又告分手收場。一向不肯正面回應個人性向,盧凱彤再次拒絕回應前度是男是女,只說,既然過去了,就不重要。「我識得去愛,但係唔識去維持。 15歲就入行,一入行就聽到人講:唔好同記者做朋友、唔好出街唔化妝,拍拖唔好太出面……好多嘢根深柢固,所以 15歲到𠵱家,我從來都冇試過拖手行街、冬天黐埋取暖、同一段正常親密嘅戀愛關係。兩個人去街,我叫佢行雙數嗰邊,我行單數嗰邊;行埋一齊要有距離,對方掂一掂,我都會即刻縮……我諗,做我另一半,真係好 hurt好 hurt……下一次,我會嘗試,放低自尊,放低我入行以來根深柢固嗰啲堅持,我希望下一次,自己可以行出嗰一步。」



「爸爸媽媽鍾意嗌交,我唔鍾意,所以 18歲搬咗出嚟一個人住,𠵱家同父母住樓上樓下,發現佢哋其實好恩愛,嗌交都係溝通方式。」 

被縱壞的一群


入行多年性向成疑,身邊亦一直不缺同性密友,盧凱彤從來不願澄清性向,只說愛情不應該被性別與軀殼局限。 

歌迷,台灣比香港的更有接受能力;市場,台灣比香港的更大;場地,校園歌廊咖啡廳,台灣比香港的更多渠道和選擇。
不過,盧凱彤說,香港樂壇有一樣比台灣強:「香港音樂人捱得更辛苦、適應能力因此更強,水準亦都更高,呢啲係迫出嚟嘅,台灣歌手唔同,佢哋係被縱壞嘅一群,可以更加任性做自己。」
噢,原來把自己人迫上絕路,去別人的樂壇去角逐別人的獎,係香港人嘅功勞。


撰文:朱小博
攝影:范仲良
美術:湛偉恆
髮型: Eagco@ Queen's
化妝: Kris Wong
服裝: Ark、 Counture、 made in the earth、 numb.
場地提供: Boom 

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()