Diana笑言超力是其「兄弟」,自出娘胎已密不可分,雖然曾經想過放棄,但為 daddy便充滿動力。 

青雲路

超力第二代 莫傑琳 力保父親心血

「超……力力力力……」這個經典的即食米粉廣告,有個超人飛出來叫着「超力」,老土得來又夠 hard sell,是不少 7、 80後的集體回憶。
超力是本土的品牌,更是品牌第二代「超力妹」莫傑琳( Diana)口中的「兄弟」,為了它, Diana耗盡 10年時間,加入不同產品,又取得米牌,強攻批發生意,成功將公司轉虧為盈,令生意翻了 3翻,營業額年逾 3億元,如此拚命,只為保住父親的畢生心血。

生於 7、 80年代的香港人,一定對超力廣告充滿印象,當中那句對白「超……力力力力……」堪稱經典,最近廣告又在電台重播,令人驚喜又回味,內容雖然老土,卻又夠晒入腦,記者一開口讚, Diana即大笑幾聲,「哈哈哈!個廣告係我 daddy同廣告公司度出嚟㗎,搞到我細個成日俾人笑。」這個集體回憶,對於小時候的 Diana來說,卻是「瘀事」一樁,「當時我讀緊小學,喺學校走廊行過,就會聽到同學仔喺我後面嗌呢句對白,好鬼瘀。」
查實「超力」這個寶號,背後有段故,因創辦人莫國安做假髮起家,假髮最重要超級夠力,可以黐住頭部,「後嚟 daddy轉喺泰國設廠造米粉,就用番呢個名。」超力在 1972年成立,是本地品牌,大部分茶餐廳的米粉均是它出品,但超力曾經沉寂一時。
96年,莫國安自覺讀書不多,希望籌集更多資源搞好超力,因此把 6成股份賣給一間大財團,想不到賣股 3年後,便被迫出局,直至 01年, Diana才買回股份,重掌超力。「嗰時超力成盤散沙咁,幾年間由賺變蝕,成盤數都係紅色,新股東都做到冇癮,所以畀我哋買番啲股。」
這些年,新股東把超力當作大企業般營運,員工全部坐在 office遙控,連前線 sale也沒有落鋪見客,「我哋做米粉好似打爛仔交咁,唔埋身點 sell到客,啲客就係咁流失。」


父親莫國安自小已栽培 Diana做接班人,父女曾經關係疏離,如今卻感情深厚。「我唔畀 daddy退休,一有咩重要決定,都會知會佢。」 

超力於 72年成立,當年已是米粉業的龍頭,創辦人莫國安舉行春茗,不少客人也有出席。 

跑街汲取工作經驗

Diana要重整公司,先由自己做起,太子女日日親自去茶餐廳,跑街 sell客,「我唔跑過,唔會知道客人想要乜,亦唔知同事 sell客嘅難處。」她又對員工要求嚴謹,令整個 sale部門集體辭職,流失不少客源,「嗰排都好驚,會問自己係咪做錯,好彩 daddy淨係講,唔啱咪請過批新囉。」捱過一段真空期,最後請到理念相同的員工,塞翁失馬、焉知非福。
那時候資金不足, Diana寧把資源投放在批發上,縮減零售版圖。「超市嘅費用太高,又要上架又要拆佣,仲要大量宣傳,花 200萬做電視廣告宣傳,唔夠 1個星期已經用完,不如將資源用喺批發上,谷大個生意額。」以往只得米粉,競爭力不大,於是開始引入其他產品,如烏冬、魚餅等,到 03年政府開放米牌,更取得牌照賣米,「我哋米粉一箱先賣廿幾蚊,計埋運費,賺得好少,但米賣得貴啲,貨量又多,可以減低我哋嘅成本,收入自然增加。」


銀絲米粉是超力的經典產品,金牌原味每包$4.1。 

近年不斷推出不同口味的即食米粉,泰米粉每包$3.4。 

超力自 03年起賣米,只做批發,貨源來自日本、越南、泰國等地。 

賣米新手頻頻碰釘

客人覺得米與米粉同類,因此對超力賣米非常受落,但 Diana對米卻是新手,「我哋交咗唔少學費㗎!」快人快語的 Diana不只一次說,回想初賣米,找不到好的供應商,買來夾雜煙頭、石碎的越南米,結果數十噸米就此報銷,「後來先搵到好嘅供應商,入番啲有質素嘅米,同埋我哋買入米機,再篩過啲米先畀客人。」
又因為不知新米、舊米分別,經常被客人投訴,「啲客打嚟話我哋嘅米煮出嚟好爛,先知原來要溝舊米,至會軟硬適中,客人覺得我哋賣米,一定係呢方面嘅專家,我哋惟有慢慢摸索,仲要因應要求,教番佢哋點煮飯。」
她又曾嘗試改變米粉,卻惹來投訴連連,「試過為咗方便生產,將米粉由正方變圓形,點知不停收到電話,問我哋係咪俾人翻版。」原來銀絲米粉已在客人心中植根,不能有絲毫改變,「不過都值得開心,證明啲客好錫我哋,仲好記得我哋產品。」


近年不斷加入新產品,如熊井讚岐急凍烏冬$33。 

熊井日式圓葱魚餅$28.5。 

重新拓展零售市場

憑藉多年努力,超力再度轉虧為盈,生意已翻了 3翻,每年生意額逾 3億,最近對手「統一」被收購, Diana重整旗鼓,想再拓展零售市場,吸納埋對方的客戶,「其實我哋仲有做零售,只係冇乜宣傳,比較低調。」低調得幾乎令人遺忘,只靠每年美食展,喚醒港人記憶,「我將宣傳資金投放喺美食展,寧願整靚個展位,畀人見到,超力仲喺度,不過都試過聽到啲客講,話乜你哋仲未執㗎咩?講真,我最驚 daddy聽到唔開心。」
說到 daddy, Diana又敬又怕,自小, Diana已被爸爸視為接班人,對她尤其嚴格,「一唔啱就會鬧。」在澳洲留學時,她想選讀化學,即被爸爸越洋電話炮轟; 96年畢業後便要回港打理生意,磨擦漸多,當年一個後生女走遍歐洲搞出口生意,不管多累、多辛苦,還要被爸爸迫着交數,「佢一打電話嚟,劈頭就問我今日跑到幾多個客?」曾經有一段時間,關係疏離。為了逃離爸爸掌管, 27歲便結婚,「就係想快啲搬出去住。」


客人海港酒家負責人栢哥傳統酒家整焗龍蝦其實用煎米米粉做底,超力嘅米粉韌度剛好唔易斷,又唔會糊口。 

Office經常飄來陣陣香味, Diana表示同事每日也要煮米粉試味,自己也經常食埋一份。 

成為母親了解父心


Diana每年也參加美食展,藉此宣傳,更會投放大量資金整靚展位,以證明超力在行內仍然有地位。 

父女畢竟沒有隔夜仇,見爸爸被迫離開一手創辦的超力,又為公司走下坡而難過, Diana怎會忍心?於是多麼辛苦也要重奪超力, 4年前生了女兒,升呢做了母親,更明白父母的苦心,「佢對我嚴,都係想將畢生經驗傳授畀我。」
Diana果然沒辜負爸爸期望,現時超力產品不但進佔全港大部分茶餐廳,更打入連鎖快餐集團、會所、幼稚園和老人園等,客戶單位達 6千個;零售方面,除了兩大超市外,又在 city'super及佳寶等上架,「將來除咗想再入多啲新產品,亦想喺零售方面再做好啲,投放多啲資源落去,令大家再次記起超力。」

後記:每日食超力


Diana笑言自小家中沒有其他牌子的食物,日日也吃超力米粉,就連到外國讀書,父母也會寄米粉給她。 

Diana童年離不開超力,每天都吃超力米粉,「連同學仔嚟我屋企玩,都食米粉,佢哋會忍唔住問,有冇其他嘢食㗎?」她一出生,就與超力繫上不解結,彷彿一生都要揹上責任,「我個女𠵱家都日日食超力產品,今朝早先食咗超力嘅烏冬。」
還以為 Diana跟父親一樣,想找女兒繼承生意,可是她與記者談到湊女經時,卻說:「佢讀緊蒙特梭里嘅學校,我想由佢自由發展,將來開開心心!」女兒不用步上 Diana的後塵,要背負上一代的夢想,實在需要太多代價。

點入行做 marketing?

不論大小公司都需要 marketing部門,工種甚多,要涉獵到宣傳、推廣方面, Diana亦是由這個崗位做起,「做 marketing工作要好了解客人同市場需要,亦要夠健談同有耐性同客人溝通,仲要度橋諗方法宣傳,工作範疇都幾廣。」一般公司聘請 marketing,會由 assistant做起,起薪點約 9千至 1萬,之後可一路晉升至 manager等職位。

晉升階梯

Marketing Manager( 6年或以上經驗)
約$20,000至$30,000

Senior Marketing Executive( 4年或以上經驗)
約$13,000至$20,000

Marketing Executive( 1年或以上經驗)
約$10,000至$13,000

Marketing Assistant
$9,000起


撰文:洪芳俠
攝影:傅新發
部分圖片由被訪者提供 

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()