Sunny年多前毅然辭去記者工作,「做記者令我見識咗好多嘢,不過我份人鍾意冒險,一直都想試吓創意。」 

創業通

本土拖鞋 sell旅遊 feel 衝出香港

辭掉工作去旅行、去創業,是不少人的夢想,但不是人人有這個膽量,但 80後 Sunny卻做到了,為了他的創業夢,年多前毅然放棄記者工作,本想搞貿易生意,卻無意間想到出品自家設計拖鞋,結果 1年間,不但在香港設立了 13個分銷點,更批發到美國、台灣等地,半年即翻本,年賣逾千對拖鞋,月賺 3萬元。

 


今年貿易展,美國公司借來 ICE DREAM拖鞋,讓 model行騷。 

最近在 facebook,看到不少朋友 like了一個名為 ICE DREAM的店子,該版面差不多天天會上載新的旅遊相片,漸漸吸引到記者注意,好奇登入該店,才發現原來 ICE DREAM是一個拖鞋品牌,更是香港製造。「拖鞋畀人覺得好舒服,好啱着去旅行,而且我自己又鍾意去旅行,將兩者連繫埋,應該會更加吸引。」負責人 Sunny每天上載有趣或漂亮的旅行相片,這招果然湊效, facebook在 1年間已有過萬人 like,達到極佳的宣傳效果。「台灣有個進口商,喺 facebook睇到我哋嘅產品,以網上及寄賣形式,代理埋我哋嘅鞋。」
其實 Sunny設計的拖鞋款式很簡單,只是白底、彩色帶的人字拖,共有 12款顏色,每對售$298,並不便宜,但勝在鞋底共有 2層,上層是 eva料、下層則是 PPR橡膠料,穿上腳更舒適,「我哋唔熟拖鞋嘅物料,所以搵咗個 designer幫手,大家買咗好多唔同牌子嘅拖鞋,剪開晒嚟研究,花咗 3、 4個月時間,先做到呢個設計。」

找香港廠少量生產

Sunny找了十多間香港廠,最後只有 2、 3間願意少量生產,「喺造辦過程中,一路不停改設計,原本我想每對鞋底嘅鐘形圖案指住唔同時間,但要做好多個模,成本好大,所以就改番做同一個時間。」
Sunny一心想設計舒適簡約的款式,但聽到有些朋友說設計太普通,也有一刻灰心,「不過我知道永遠冇一樣嘢係人人鍾意,如果人哋話唔靚就停,就永遠唔會成功,惟有盡量搵懂得欣賞嘅人。」
最初沒名氣,要找知音也不容易,去年 5月和拍檔投資 12萬生產了第一批貨,約共 1,000對拖鞋, Sunny為節省租金,沒有開門市,想打入連鎖店如 Nike、允記、 LOG-ON等售賣,卻不停碰釘,「 LOG-ON有約我哋會面,但就話我哋唔似 fashion brand,而且拖鞋好難發大嚟搞,雖然佢哋冇入我哋嘅拖鞋,不過都畀咗好多意見,好似話女裝好賣過男裝,我哋先開始出埋女裝款。」


拖鞋鞋底用兩層物料製造,更加舒適,共有 12種顏色選擇,售$298。 

今年貿易展,美國公司借來 ICE DREAM拖鞋,讓 model行騷。 

新產品今年推出新系列拖鞋,可讓客人調校長度,將於今年暑假推出。

拖鞋底有時鐘圖案,想令客人有留下人生足迹的感覺。 

每對拖鞋也附送布袋,令品牌形象更突出。 

四圍跑街找銷售點

連鎖店不成功, Sunny轉攻特色店鋪,每天拖着一大喼拖鞋,四圍跑街 sell客,「唔知點解,每次我一跑街就會落大雨,成日搞到好狼狽。」他走過上環、灣仔很多店鋪都不果,幸而最後位於上環太平山道的 Chum 5覺得合適,願意讓他分銷,才傾成第一間,「開咗個頭之後,條路就順好多,陸續有唔少鋪都入貨,好似 Ice Fire、香港設計廊等。」分銷點高峰期有 13間,全部不用上架費,只需將利潤分拆,由 3至 5成不等。由於投資不多,首批貨只要賣出 2成已回本,「其實開業唔夠半年,已經回晒本。」
今年 1月,他還參加貿易展,成功吸引到海外買家,「有個美國品牌專做自然同旅行風格嘅衫,佢搵咗 model行 catwalk,點知冇預備鞋,於是個買家四圍搵,覺得我哋嘅拖鞋好夾佢哋,就借咗嚟行騷。」完騷後,不但這個美國品牌找他入貨,還吸引到印度及中東的公司,雙方正在接洽中。


開業初, Sunny不時要拿着大袋拖鞋 sell客,即使現在為慳成本,也會人肉速遞到各分銷店補貨。 

客人 Kapok店老闆 Bap好鍾意 ICE DREAM嘅設計概念,同埋拖鞋鞋身比一般厚,色調配搭簡潔,着上去好舒服。 

辭工成立貿易公司


Sunny除了把拖鞋放在 Zpecial的油塘店售賣,更與對方合作出服飾。 

生意漸入佳境,但原來拖鞋只是無意間生產出來,原本 Sunny一心想搞 trading生意。自小喜愛旅行和創業的他,大學畢業後,曾到澳洲 working holiday, 08年回港後加入報社工作,主要採訪工商新聞,因工作關係,認識了不少貿易公司、中小企廠商等,「當時我有唔少人脈,覺得搞貿易應該唔難,於是辭職,諗住同朋友一齊開 trading公司。」 11年 6月,他便辭職,接洽了數間公司,取得產品後,想 sell給 city'super等連鎖店,誰知對方對非自家設計的產品不感興趣,「於是想轉軚,推出自家產品。」
沒有設計底子的他,與拍檔上廣州服飾批發市場找靈感,「睇到全部都係衫褲,太大競爭,完全冇靈感,回程時一路冇心機,頭耷耷,點知就見到有人着住對拖鞋,心諗香港好少本地拖鞋品牌,不如試吓。」 ICE DREAM拖鞋就是這樣誕生出來。

新產品美國開新店

不過由設計到生產,過程花了大半年,沒有收入, Sunny當時只好靠接採訪的 freelance維生。雖然現時生意漸穩定,但也有淡旺季,暑假高峰可月賣 4百多對,冬天銷量會減 4、 5成,現時維持每月賣約 200對拖鞋。「到咗冬天,我哋嘅分銷點都縮減咗,𠵱家香港得番 4間。」
別以為他們生意急跌,其實 Sunny正忙於推出新產品,除了第二個系列的拖鞋外,他還會與美國公司合作,於當地開設專門店,「美國公司搵咗幾個牌子一齊開門市,我哋係其中一間,不過對方想行環保概念,所有物料都要 recycle同經過測試,𠵱家我就忙緊搵新物料,預計下年就開。」
另外,他又將與香港的泳衣品牌 Zpecial合作推出衫、褲及配件等,實行由腳玩到頭,「 Zpecial係成衣工廠,本身又有自己品牌嘅泳衣,佢哋想包裝成 travel brand,覺得我哋嘅產品好配合佢哋,而我哋都想出其他產品,大家一拍即合,由佢哋出資金,我哋負責 design同 marketing,目標係今年內做好晒設計,下年暑假就推出。」別以為這些機會來得很容易,其實全靠 Sunny懂把握機會,「我哋同其他公司合作模式好 open,乜都肯去試,好似我經朋友識到 Zpecial個老闆,佢舊年 8月喺廣州展覽有幾個展位,臨尾仲有一個位剩,好急咁搵我哋,我哋都肯即刻 join,跟住大家先熟絡咗傾合作,之後大家都磨合咗幾個月。」看來,下年暑假 ICE DREAM又將邁進一大步。


為拓展海外市場, Sunny今年 1月參加貿易展,成功得到美國等地的訂單。 

Sunny把握任何參展機會,去年 8月便到廣州 4日。 

開業成本

租金:$0
入貨:$110,000
雜項:$10,000
總投資:$120,000

每月開支

租金:$1,000(元朗貨倉)
入貨:$19,000
人工:$10,000
營業額:$60,000
盈利:$30,000

 

ICE DREAM
網址: http://www.facebook.com/icedreamhk 

點打入 Ice Fire、香港設計廊?

想像 Sunny打入連鎖店如 Ice Fire等售賣產品,他表示最重要做足準備,「我之前都不停俾啲大牌子同連鎖店拒絕,跑咗 3個幾月街,先轉而搵細間嘅特色店合作,不過同連鎖店傾嘅過程中,都學到唔少嘢,好似我 send資料畀佢哋,佢哋會要求我畀晒價錢同全部顏色、 size等,最好有齊配套,如包裝、宣傳品,之後我哋就整理好份資料,亦會有晒包裝布袋同 poster,再同 Ice Fire傾先成功。」
另外,為了減輕對方倉存問題,分銷店每次落單,只需取 100至 200對鞋,令對方不用積存大量拖鞋在店鋪,「我哋應承會盡快補貨,盡量喺 1至 2日內,就會送貨到店鋪,咁做可以方便到店鋪,就會更樂意同我哋合作。」


撰文:洪芳俠
攝影:傅新發、黃家活
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()