面對面

不再猶豫 葉世榮

下週一, 6月 10日是黄家駒的生忌,今年是 Beyond的 30周年。訪問葉世榮,在家駒與 Paul又爆罵戰前進行。人已在北京的世榮說為免再捲入是非對罵,一概不作回應。

 

其實, Beyond 30年,葉世榮一點也沒猶豫,訪問中爆出一句:「我前 30年已經畀咗 Beyond,後 30年想畀自己。」直接否定了沒有家駒的三人 Beyond再次站在台上的可能。

聽落好似好絕情:搞錯,淨係顧自己, Beyond唔係你一個㗎,係屬於大家㗎!

係咩? Beyond真的是屬於大家的嗎?集體回憶就等於集體擁有了嗎?

你有你愛的權利與回憶,難道當事人就沒有權利走自己的路?

可惜,葉世榮注定要帶着群眾的期望做人,行錯一步就是忘恩負義,就是不夠長情,拒絕在 30周年重回 Beyond懷抱如是、喪妻九年後再娶亦如是:搞錯,點解唔係一世單身?我唔相信愛情囉。

49歲的葉世榮,經歷過兩次意外, 93年,樂隊靈魂人物黃家駒在日本意外不治; 02年,未婚妻又在婚禮前兩個月在家中浴室意外暴斃,正是因為親身經歷,他說不能再等,要換回點時間給自己:「我話 30年?邊個可以保證我仲有 30年?人生無常,畀我去做好唔好?」

你試過失去嗎?你知道甚麼叫失去嗎?

和事佬也有累的一天

Beyond 30年,尤其是家駒去世後,黃家強和黃貫中不咬弦、全靠世榮從中調和的傳聞就沒有停過。連世榮自己也說,搭的士都被的士司機話:「做咩唔重組呀?一定係不和啦!你哋啲樂隊一散 band,實係因為不和。」
「唔係不和,亦唔關能力事,喺我心目中, Paul嘅結他係全香港 no.1,家強作曲亦充滿才華。係 00年大家單飛以後, 03年再一齊,發現件事已經唔再 smooth。(家強說過,勉強夾 band,只會見到 Beyond三子口腫面青走出台。)我咁睇,人大咗,思想同獨立性都會強咗。 03年我哋籌備唱片、做埋告別演唱會。當時個演唱會打鑼打鼓係話告別,去到邊我亦都帶住家駒張相唱巡迴,就係要完成埋家駒嘅遺願。你哋當我哋個告別係噱頭;係炒票房,唔好意思,唔係囉。完成咗呢個告別演唱會,我就真係計劃緊自己未來嘅路,人哋要重組我唔反對,但係我可以肯定答你,我唔會參與呢個重組。 Beyond係輝煌過,但並唔係樂隊史上唯一嘅輝煌;我去到邊,都俾人截住想當年,呢個結果,當年組緊 Beyond、聽到歡呼聲嘅一刻,我已經知道係事實,一世都賣唔甩。我做我嘅嘢,歌迷期待第二樣嘢,我唔會覺得係包袱,反而會理解諒解佢哋。但係除咗班同我哋一齊長大嘅 fans,仲有 90後後來鍾意 Beyond嗰班,佢哋冇睇過,佢哋好想睇 Beyond站在台上一次,仲有 00後,可能過多十年仲有 10後呢……唔好意思,我唔可以滿足每一代 fans希望。過去 30年,我將自己畀咗 Beyond,往後 30年,我希望啲時間係屬於自己。」

 

 


世榮行自己的路亦致力培養新人,還借着音樂會和新歌帶住大班地下樂隊合唱〈薪火相傳〉:「 Beyond係其中一個輝煌,我相信香港未來會有其他樂隊創造另一個輝煌。」 

Beyond 30年,三子各有搞作,世榮堅稱三子沒有不和,最近家強和 Paul又再爆罵戰,你一句「冇咁惡毒嘅兄弟」、我一句「佢邊會畀結他我」……其實嘈嚟為乜?《蘋果日報》圖片 

05年, Beyond三子舉行二十場告別巡迴演唱會,世榮帶着家駒的相片走到每一站:「世界巡迴係家駒心願,幫佢完成咗呢個心願,我就計劃行自己條路。」《忽然 1周》圖片

再等唔慌唔再見理想

要用自己的時間追求自己的理想,葉世榮不是空口說白話。 00年,他從鼓手變成歌手,推出自己的首張唱片; 04年,他自組製作公司,發掘和培養獨立樂隊及歌手;今年,他推出新歌和新碟《薪火相傳》,又將在 7月 6日帶着一班樂手舉行音樂會;未來,他說要唱 heavy metal……係呀, 50歲都嚟緊先嚟 heavy metal,還有理想,還在實行中。
「傳媒好鍾意計數,話我唔參與 Beyond 30周年紀念活動,損失收入講緊千萬。就係多得傳媒計咗呢條數,幫我塞住咗好多人把口。我可以放棄呢個算係唔錯嘅收入,去換取我嚟緊嘅時間完成夢想,咁你哋仲有咩嘢講?人生無常,我都唔知仲有幾耐時間,點解要喺最後生命過程,畀自己一個希望?做 Beyond,我喺慣背後打鼓, 2000年單飛,我真係換個方式講嘢,換着係自己寫自己唱。唔容易㗎,歌迷未必習慣,自己能力亦未足夠。睇 01年我第一隻個人唱片《美麗的時光機器》就知,太難聽啦!賣幾千隻事小,我寫得唔好、唱又一般,喺宣傳過程中一個人做咗好多表演,先至發覺,騷我出得多,但係原來自己企喺個台度唱歌差很遠。就係咁,我決定鍛煉自己。香港演出空間唔係好大、選擇亦唔多,我最先諗到最近嘅深圳。深圳最多酒吧,我完全唔顧自己身份,當自己新人一樣,唔計場合、唔計酬勞,我仲消埋費添。倒貼都要唱,慢慢得到多啲機會鍛煉,歌迷因此多咗、膽亦都練大咗,於是愈踩愈入,唱到去哈爾濱、唱到去新疆克拉馬伊,仲有內蒙西藏,全中國都走遍。走去內地發展,係機緣巧合,喺內地識到朋友甚至太太都係機緣,所以我好期待 7月 6日呢個機會。佢唔係演唱會,係一個聚會,我真係好想大家睇睇十二年來世榮變成點。 49歲,仲有冇力 heavy metal,你哋睇吓咪知囉。」

 

 


93年 6月, Beyond紅到去日本,亦因此,家駒在日本遊戲節目意外墮下身亡。 7月 5日家駒大殮,三子哭成淚人,亦代表了一個時代的終結。《壹週刊》圖片 

01年葉世榮首次從鼓手變成歌手,出版個人創作專輯《美麗的時光機器》,銷量口碑俱不濟:「真係好難聽,我咪知道自己唔夠,需要鍛煉囉。」 

有些痛一輩子不會忘

除了 Beyond的包袱,世榮還有一個包袱要揹一世。 02年,世榮與拍拖 7年的女友許韻珊決定結婚,誰知道就在結婚前兩個月,未婚妻在家裏浴室跌倒暴斃。靈堂門前,世榮寫着「葉府治喪」四個大字,喪禮變成冥婚,為女友套上戒指,讓她在最後一刻成為葉家人。無聲傷痛感動了無數歌迷,一廂情願認為世榮就該悼念亡妻一輩子,因此 11年再婚、 12年女兒出世,讓不少人對世榮大失所望。
「唔會平伏㗎,失去一個好兄弟,再失去一個另一半,點會平伏啫?到我死嗰日都唔會平伏!傷心會有,但係我唔會表現個情緒出嚟。我信佛,相信緣分,就算我𠵱家同你坐喺度一個短暫訪問,都係我哋前世修來。我同佢哋有緣分,但係佢哋亦自有生死緣分,呢樣嘢我冇得改變。痛係必然,唔好講樂,先離開咗痛苦至講。生老病死係人生必經階段,我覺得中國發明文字嗰個人好有智慧,舉個例子,我哋對眼兩個十字,鼻係一個十字,下面一個口,呢個咩字?「苦」。人喺出世開始就要經歷大大小小痛苦,太順風順水嘅人,受唔住打擊,郁啲就喺青馬大橋跳落嚟㗎啦……我唔會咁諗,人生難得,佛祖講過,做人嘅機會,等於每五百年大海裏邊嗰隻露出頭唞氣嘅海龜啱啱套住救生圈。女細老婆嫩,好多人呢個時候覺得賺錢最重要,我認為,錢夠用就得,要比,時間更重要。我話就話想用人生打後 30年去完成我嘅夢想,但分分鐘冇 30年,邊個可以保證我仲有 30年?所以我好珍惜現在,珍惜眼前人,最重要係珍惜時間。」



02年 10月,婚禮前兩個月,未婚妻意外身亡,葉世榮在靈堂為女友套上婚戒、舉行冥婚。《壹週刊》圖片 

不會忘記

前妻,世榮說,從來沒有忘記,從來不會放下,他相信,有多想念、心裏有多少話要說,她一定會知道。 11年再娶內地模特兒張偉鈴,亦在婚禮前先帶對方去拜一拜前妻,知會一聲。
至於家駒,離開愈久,有些畫面愈是歷久常新:「我成日都記得喺琴行第一日見佢嘅畫面,成面暗瘡成面油;佢成日同家強嗌交,有一次家強話家駒爭佢一百蚊,家駒話還咗,兩個人嘈到火紅火綠爆晒粗;家駒好多嘢講好多意見,有次講到一夫一妻制,佢話男人三妻四妾係合理喎……」
所以說,懷念,各有各的方式,不是要逢五進十打鑼打鼓搞騷摺紙鶴放白鴿才叫做繼續寵愛。


11年聖誕,世榮與年輕 20歲的內地模特兒張偉鈴結婚,女兒葉凱淇翌年 6月出世。 


撰文:朱小博
攝影:范仲良 
化妝: Kei Kei 
髮型: Matthew@hq 
服裝: I.T/ Puma

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()