面對面

舒服幾年沉幾年 雷頌德

係咁意數數雷頌德 21年來作曲、編曲、監製的音樂作品,維基百科紀錄在案的,已經多達 900多首,將近一千。
係咁意望望 20多年來經雷頌德打造的歌手與曲目,黎明郭富城陳慧琳鄭秀文楊千嬅彭羚林憶蓮許志安等等等等,原來雷生出品,每年閒閒哋有十首八首跑出,我們大家都識唱。
難怪下月 21日將在紅館開鑼的三場《 Thank You》演唱會,目前最頭痕的是嘉賓出場序以及曲目安排,係咁意都可以數出百幾二百首大 hit金曲,要精選三十首嚟開騷,你話點揀?
宏觀咁睇, 42歲、有能耐搞番個一呼百應的致敬演唱會,何其風光、何其榮耀?
倒帶回望,查實抄襲、老土、商業、冇新意、冇料到,道個獨領三晚風騷的音樂教父,過去二十年,哪有一天不被插?
「十幾廿年從來冇停過俾人插,你話我江郎才盡,我咪諗計改變繼續學習囉。識變,就總可以等到個機會再爆,爆完,又舒服得幾年,舒服完幾年,咪又輪到你沉囉……做人,咪就係咁咋嘛。」
舒服吓、沉吓,有人踩、又有人當你神咁拜,做音樂,咪就係咁咋嘛。

賺錢買衫

正職做音樂,兩年前兼營副業、時裝品牌「 Coolday,SIR」創辦人兼設計師,「撈偏」風生水起的雷頌德,其實讀書成績亦優良,中學在名校聖保祿男女中學畢業,大學在倫敦帝國學院讀土木工程,做音樂,簡單來說是機緣巧合,真正目的,則是搵多些少去買靚衫。
「我從小鍾意音樂,又喜歡時裝。中二三開始,自己夾 band玩音樂,亦都自己買衫襯衫,平時零用錢加埋補習賺返嚟嘅外快,一概用晒喺銅鑼灣名店街買衫,平時喺學校,就最鍾意鑽研 fashion書。」
年紀輕輕就寧願食少餐 lunch慳番個錢買衫,別人小息打波打到身水身汗,他就躲在座位上看時裝雜誌,這個畫面,無可否認,都幾乸型。
「係㗎,係乸型㗎,不過我好細個就百分百肯定自己淨係鍾意女仔,我啲女神都係八、九十年代班超模, Cindy Crawforld、 Yasmine Le Bon……以前嗰啲 model先至真正稱得上超模,樣靚身材正,幾時行出嚟都咁靚。𠵱家,生得怪身材又唔太好,仲成日俾人影到啲唔靚嘅一面,唔知係唔係因為𠵱家狗仔隊多呢……」
中學年代,既會玩音樂,亦會自己畫圖設計時裝,結果走進音樂這一行,多得世叔伯黃霑帶挈:「所以話,一個人行條咩路,同身邊嘅人與事息息相關,我跟得霑叔多、見得明星多,知道做音樂可行。入得行,我就話畀自己聽一定要得,因為我為呢行放棄咗好多嘢,青春、前途、父母祈望。唔衰得亦係因為我鍾意靚嘢靚衫,想要擁有佢哋。我𠵱家教兩個仔都係咁講,做人應該要有目標,想過奢侈嘅生活,就唔該你努力啲。」

巨星炮灰

師承霑叔,做過電影配樂;又夾過 band,與馮德倫合組過 Dry;拍過電影開過公司,雷頌德最大的成就,不用多說,肯定是作曲人與音樂監製:「以一個幕後人嚟講,雖然仲有好多嘢想做未做,不過做到咁,已經好滿意。不如咁講,假設我呢一刻玩完,無憾!」
話雖無憾,其實還是不多不少夾雜着些少遺憾。下個月的演唱會,最合作無間的巨星兼老友黎明、陳慧琳當然要唱足三場,然後還有不少一手捧紅的和現役同屬東亞旗下的,唯一猜不到,是歌手名單上的羅敏莊:「做製作人,係要推佢嘅特質出嚟。做監製寫歌,要畀啱嘅歌佢唱。我哋做人要計數,開戲寫歌要計數,但係冇 formula擔保你一定紅。我都有好多歌、做過好多人,得唔到預期效果。羅敏莊出道時我幫佢做過幾首歌,我曾經真心覺得〈挑戰者〉可以跑出,亦認為羅敏莊好有機會,結果事與願違……當年跑唔出,十幾年後先俾人發覺佢唱得、仲有一首歌叫〈挑戰者〉。霑叔講過,呢個世界冇懷才不遇。你首歌係好、你個人係好,一定有出頭嘅一日……所以我今次會請羅敏莊。」
捧人路上,有紅有唔紅,有些則是因為個人原因離開香港。雷頌德舉了 03年一手發掘的側田做例子,說明自己和側田是兩種人:「佢離開香港北上發展,唔係因為香港搵唔到錢,係佢唔識同傳媒溝通,成日講錯嘢。換着我,一定唔會走,既然我嘅歌有人鍾意,點解要走?我都試過難行,但永遠唔會去到要抉擇做定唔做、走定唔走嘅階段。人哋從來冇停過話我抄襲、作曲冇新意,我冇得唔介意,當電台真係開始唔播我啲歌,唔到我唔介意,既然介意就要諗方法變。打擊還打擊,人唔會永遠都耷,耷嘅時候一定要識得爬番起身,唔係就真係 bye bye㗎啦。所以我好鍾意見到啲運動員 come back嘅體育精神。好似碧咸,踢錯一腳,一沉百踩,俾人鬧咗幾年。好似 Tiger Woods,早年風光,前兩年婚變樣衰到咁,佢哋兩個咪又係可以上番嚟?肯變,就可以等到機會再爆一次,一爆,咪又有得舒服多幾年囉!」


6月 21至 23日,紅館,《 Thank You雷頌德演唱會》, Leon、 Kelly義不容辭傍住左右:「香港人𠵱家太多怨氣,郁啲就鬧郁啲就賴,我想提提大家,要有番個感激之心。」 

早前在改革後的《勁歌金曲》接受旦哥訪問,雷頌德說:「香港下一個 superstar我見唔到,呢幾年嘅歌又噏唔出名,佢哋冇實力、冇自信,點做 superstar?」 

96年與馮德倫合組樂隊 Dry都叫紅過,可惜出了三張碟後拆夥:「唔係不和,係我哋各自有各自理想,佢鍾意電影,我想專注搞音樂。」《壹週刊》圖片

中學年代已經畫圖設計衫,雷頌德的時裝夢兩年前完成,興朋友創造男裝品牌「 Coolday,Sir」,還自己充當設計師。 

詞界有林夕、黃偉文,作曲界各台各機制作曲、編曲、監製大獎則多年都是雷頌德的囊中物。《蘋果日報》圖片 

活動教

07年,雷頌德與模特兒女友梁家玉結婚,翌年產下一子,三年後,又生下幼子。雷頌德說,不管教育兩個兒子、還是對着現實正在培訓的東亞新人,都是一套方法。
「為人父母,其實好矛盾。見佢平庸,怕佢哋第時唔夠競爭力;發現佢有特長,又怕佢哋未能發揮到最好。最終我總結到一個道理,做人一定要有目標,入得呢行就一定要想紅,但係最重要,係按部就班。喺每個階段,好好完成你嘅份內事。小朋友,乖乖哋食完呢碗飯、用心做好功課溫好書;歌手,我唔該你就專業啲,喺錄音室用心錄好首歌,上電視前,諗定着咩衫、唱咩歌就要準備充足。好多歌手,去 TVB參加人哋節目,嫌時間短,又嫌唔係唱自己歌……一係唔好參加,一係就唱好佢,你 hea住唱人哋睇到㗎!唱歌唔好都算,你係賣靚仔賣潮,唔該你哋就 keep住最佳狀態,又唔係囉……蘇永康咁次次行出嚟都對得住個潮人身份!有啲人攞唔到獎,都唔需要抨擊個頒獎機制。個個傳媒都話自己最權威最公正㗎啦,個個廣告都讚自己最抵食最好味㗎啦,但事實係點?有冇內情?係人都知㗎啦!個遊戲規則係咁,你一係就唔好玩,係玩,就諗吓自己點樣適應!」
唔使估,大家都應該明雷頌德最後指的是年頭鬧過商台的 G.E.M.。雷頌德說,現今的香港歌手沒實力沒信心,少數有料有信心有機會可以成為明日之星的,就是 G.E.M.,不過,玩遊戲,請遵守遊戲規則喎。


當年與張燊悅拍過七年拖,又曾經情侶檔演出過電影《求戀期》。雷頌德說自己是幕後人,其實電影演出亦不少。《壹週刊》圖片 

雷頌德 07年與模特兒女友梁家玉奉子成婚,除了兩人所生分別五歲和兩歲的兒子,雷頌德妻子與前夫所生兒子亦視如己出。 

音樂超人

做了父親以後,雷頌德很喜歡邊陪兒子看電影、看動漫,邊深入淺出藉着動漫電影說道理。
雷頌德在訪問末段說,動漫和電影裏總是有超級英雄救地球,現實世界,卻總是見不到超人和鋼鐵俠。
「唔係以前嘅樂壇好,係𠵱家樂壇愈嚟愈差。我想做超人,喺仲有氣力嘅時候,出一分力,救個樂壇。」
你唔好藐,人哋唔係得把口,過去二十年人哋真係起碼出過九百多分力。


撰文:朱小博
攝影:黎韋邦
化妝、髮型: Yen Lai

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()