阿柔  20歲城市大學副學士康樂及旅遊系 Yr.1展覽會內的活動有很多,所以阿柔要定時在人流較多的地方舉起活動告示,通知客人活動流程。 

青雲路

暑期工賺錢賺經驗

暑期已到,有些同學仔選擇享受這個悠長假期,在家中打機,和朋友一起吃喝玩樂;但有些學生卻選擇打暑期工,除了可以賺取外快外,打暑期工還可以令自己提早接觸社會,汲取工作經驗,讓自己認清未來方向。

CASE 1:做展覽會 helper學溝通技巧

「今日我嘅工作係做展覽會管理部嘅服務大使,主要解答客人嘅疑問,首先我要知道成個展覽會嘅流程,好似某某座談會幾時開始,至到泊車地點喺邊我都要知。最緊要答得夠 pro,唔可以有半點猶豫,所以事前一日我已經拎住本展覽會介紹返屋企溫書。」採訪當日,香港會議展覽中心正進行《香港貿發局創業日》展覽會,阿柔是 helper之一。
2年前,阿柔經表哥介紹下入行做展覽會 helper,「嗰時表哥讀緊大學,我就考完 A-Level想搵份暑期工,但又唔想做 sales,聽表哥話展覽會有好多主題,會接觸到好多唔同國籍嘅人,練到英文之餘,又可增強到溝通技巧,最緊要係唔會悶,所以決定 in呢份工。」阿柔指工作崗位每次都不同,例如有控制人流、到場內派小冊子和做問卷調查等,令她覺得很有新鮮感和挑戰性。

被客大罵練 EQ


每個展覽會都會派發會場刊物,阿柔說:「淨係派係唔夠㗎,加埋笑容咁先夠 pro。』 

去年 5月舉辦的 Art Fair,阿柔試過被客人無理大罵,令她學懂日後投身社會凡事要忍耐,「上年 Art Fair,我主要負責 Information Centre,當時我正在解答一個外國遊客嘅問題,而後面有一個華人打尖要求我答咗佢問題先,我好禮貌咁同佢解釋要排隊,點知佢就破口大罵,話我種族歧視、崇洋,外國客人見到佢個樣咁不滿,所以讓咗畀佢先,而個華人仍然繼續鬧,嗰吓雖然我好難受,但都要不停同佢道歉,最後個華人都平伏咗,同事都讚我 EQ高。」
展覽會的工作時間很自由,所以阿柔在暑假期間仍有時間進修,「到目前為止, 4月中到𠵱家我總共返咗 4個展覽會,時間一就到我就會返。每個展覽會通常舉行 3日到 1星期不等,每日返 6至 10個鐘,所以我趁空檔時間去學日文,增值自己。」阿柔的時薪約由$40至$50不等,每個月大約工作 2星期,每月收入約$4,000。

點入行?


Manpower營運總監余美珠小姐 

Manpower營運總監余美珠小姐表示,公司會因應員工的能力來安排工位崗位,「我哋所提供嘅工種主要係展覽會 helper,假如員工識其他語言例如西班牙及法文等外語,我哋可以安排翻譯工作畀佢哋,時薪最高可以去到$130,因能力而定。」暑假期間約有 25個展覽會,當中包括書展、動漫展、珠寶展等等, Manpower會安排員工往不同的展覽會工作。

機構: Manpower
職位:暑期展覽會 Helper
要求:中七或以上,經驗不拘。
工作時間: 5月到 9月
起薪點:時薪$40起。
應徵方法: mailto:jobs.manpower.com.hk/user/about.cfm

CASE 2:做侍應見世面


Candice  18歲Hong Kong U Space Y.r1初初入行時, Candice並不習慣傳餐,但經過兩星期磨練後,她已經對此工作游刃有餘。 

「我𠵱家喺銅鑼灣嘅分店做侍應,平時主要係幫客人落 order、傳餐同介紹 menu上面嘅食物畀客人,喺日本餐廳做嘢最重要係有禮貌,因為日本人本身好講究禮貌,我哋要營造呢個氣氛畀客人,佢哋先會食得舒服。」 Candice自上年 6月開始便在 Tonkichi打工做侍應,「上年考完 DSE等緊成績,又想搵外快,咁啱網上睇到呢度請暑假工,所以嚟咗見工,最後公司都請咗我。」
打第一份工難免會感覺緊張,怕自己應付不來, Candice也不例外,幸好有一班同事支持她,「初時入行真係唔習慣,每日企成 6個鐘,傳餐又重,不過同事好好,見我做唔慣都會主動幫我,令我更加有推動力做好佢,一星期後我已經習慣咗。」

服侍客人領略辛酸

從事服務業少不免會遇到難服侍的客人,這令 Candice領略到工作的辛酸,「試過有個客,唔出聲自己一個行入嚟,坐大約 10分鐘就開始叫嘢食,但佢嘅叫法係每次只叫一樣嘢食,每次當你落完單,到上菜時佢就會叫第二樣,來來回回差不多叫咗 10次,嗰段時間我只係招呼到佢,雖然佢可能係專登,但我都要面帶笑容 serve佢,因為着住件制服就係代表公司,唔可以做壞公司個名。」
現時 Candice每星期工作 27小時,月入約$4,000。 Candice指打暑期工,令她明白金錢是得來不易,更明白到父母工作的辛酸,所以她希望更努力讀書,不會浪費父母多年來供書教學的血汗錢。

點入行?

Tonkichi Tonkatsu Seafood人力資源部經理 Sue表示,公司會因應員工的意向來分配工作,「員工入職時可以因應自己能力同興趣揀做侍應或者廚房,令佢哋真正發揮到自己嘅長處。』

機構: Tonkichi
Tonkatsu Seafood
職位:暑期服務大使
空缺: 10個
要求:中五或以上,經驗不拘,有禮貌。
工作時間: 5月到 9月
起薪點:時薪$35起
應徵方法: mailto:recruit@pokkacafe.com

CASE 3:做偵探學徒發現路向


Louie  21歲全職偵探因怕暴露身份, Louie不能正面上鏡,她指跟蹤時要保持十米距離,並且要找障礙物作掩護。 

「平時我主要係跟蹤客人嘅目標,唔好俾佢哋走甩,同時又唔可以俾對方發現,得到目標人物嘅行蹤後,我就要報告上司,所以呢份工都好有挑戰性,同好刺激。」 Louie上年 8月在宏智國際調查顧問公司打暑期工,任職偵探學徒,今年在科大畢業的她,已決定做全職偵探。
「自己打算畢業後考警察,覺得有正義感同埋可以查案,咁啱上年暑假上網見到呢度請人,做落好有興趣,好有活力可以四圍走,覺得相比起警察,做偵探接觸查案嘅機會可能仲大,所以決定全職入行。」

跟蹤技巧很多學問


出外調查前,一定要準備充足,「我𠵱家上網溫習緊行動地點嘅地圖,做我哋呢行一定要熟路,咁先唔會俾目標人物走甩。』

現時 Louie接到的 case多為婚外情及替客人查子女有否吸毒等,她自言做偵探查案,要學很多技能,「啱啱入去學嘢嘅時候,有個師姐帶住我去執行任務,其間我學識咗點樣跟蹤人,好似跟蹤距離唔可以太貼,要保持約 10米距離;當目標調轉頭望時,要好鎮定咁向前行等。除咗跟蹤外,平時我都要熟讀香港地圖,因為我哋唔可以俾目標走甩,所以無論車路同行人路我都要熟悉。」
上年的一次查案經驗,令 Louie有很深的感受,更激發她的正義感,要幫更多客人查出真相,「嗰單 case係婚外情,公司應客人要求跟蹤佢丈夫,我隨隊跟住目標人物由朝到晚嘅生活,發現佢外面真係有第二個女人,而最令我震驚係佢返到屋企竟然可以好平常,當完全冇事發生一樣,我嗰刻覺得個客人好慘,所以好想搵出真相畀客人知。其實我𠵱家做咗全職後,真係見到好多人生百態,好多個案都係本身擁有大好家庭,但仲出去偷食,唔識得珍惜。」

點入行?


每次行動完畢後, Louie都要向上司 Philic報告當日的工作進度。 

宏智國際全女班偵探社的總裁 Philic指公司今年會加入青協舉辦的 Teen試再行動計劃,「好多 90後都可能未出嚟做過嘢,我哋希望透過提供工作機會,等一班 90後體驗到工作實況,從工作中訓練佢哋嘅責任感,同建立正確嘅金錢價值觀,等佢哋知道搵錢辛苦。」

機構:宏智國際全女班偵探社
職位:見習調查員(見習偵探)
空缺: 15個
要求:舊制中七、新制中六以上,經驗不拘。
工作時間: 6月到 8月
起薪點:每小時$40至$55,每週工作不多於 40小時,月入可達$8,000。
應徵方法: mailto:intern@g-inv.com.hk

暑期工邊度搵?

 


撰文:何倬然
攝影:黃家活、傅新發

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()