面對面
胖我走天涯 龍小菌
去年 4月 27日,戴着面具在旺角行人專用區第一次現身,整整 14個月,換了六個版本的面具,唱了一共 24場街頭音樂會,今年 6月 22日,龍小菌終於除罩了。
終於選擇在這一天除罩,龍小菌說:「革命尚未成功,不過想滿足個失聰歌迷心願,同埋實在對身體唔好。」
個罩由業餘朋友手造,沒有經過荷里活特技大師用合乎人體科學材質度身訂做,小菌說,朋友建議最多戴 45分鐘,現實每次表演起碼三至六個鐘,結果輕則狂標汗、缺乏新鮮空氣;重則患過肺炎甚至在台後暈過幾次,為免真樣曝光,每次還是要冒着生命危險,連人帶罩被抬離現場才能醫治。
攞苦嚟辛 14個月,都是因為一個唱歌夢。
原名蔡小欣的龍小菌原本 250磅,中二開始參加無數歌唱比賽,聽過無數次勸阻:「你減咗肥先嚟唱啦……」於是把心一橫去幹一場抗衡社會以貌取人的革命。
這場革命證明了甚麼?龍小菌也承認我說的,要是面罩以下是一副 250磅的身軀,有遐想的歌迷傳媒一定所剩無幾;要不是化了妝還算養眼,除罩後張自拍相不可能秒殺 2萬個 like;一日戴着面罩、一日入不敷支,哪會像現在一樣婚紗護膚代言廣告不斷敲門……不過我還是真心佩服眼前這個高大清秀字字鏗鏘曾經的胖小孩,穿起制服戴上面罩做了一件前無古人的大事,感覺就像是電影裏常有、但現實中卻極度缺乏的超級英雄。 


瘦身男女
見到龍小菌,我不得不問,她和一直有傳是緋聞男友的經理人邵子風到底是不是男女朋友。手舉幹革命的旗幟,龍小菌的答案卻非常行貨:「呢一刻事業為重,我哋兩個係戰友,我身邊仲有好多好多不計酬勞同我一齊完成呢件事嘅戰友。」
話雖如此,我聽到關於邵子風和龍小菌的故事,卻是活脫脫的現實中的《瘦身男女》:邵子風幾年前與龍小菌在歌唱比賽認識,當時男的 190磅、女的 250磅;邵子風對龍小菌說的第一句話是:「減咗肥先至唱歌啦!」,於是兩個人一起減肥、一起又肥又瘦磅數上上落落;龍小菌說一定要唱歌,邵子風就找來兩個木箱油上顏色,幫她打造屬於自己的舞台;龍小菌說想要出碟,邵子風為她舉辦街頭演唱會,在台下放個盒子籌募「碟花」;病了、暈了,是邵子風抬走她求醫,被毒男在網上攻擊,小菌眼不見為乾淨,邵子風卻訂閱了關鍵詞「龍小菌」,如數家珍告訴我討論區今天有甚麼新帖、最多留言高達 4千 7百多個還在遞增中……同一個問題,我先問邵子風,他左顧右盼猶猶豫豫:「你都係問番佢好啲,呢個問題,我點答都死。」
我問龍小菌,不論肥瘦都在你身邊為你完成夢想,為甚麼不是情侶?談過兩次戀愛,目前自稱單身的龍小菌說:「我哋冇嗰個感覺……所謂愛情,其實就係想搵到同我一齊追求夢想嘅人,我唔只搵到佢,身邊仲有好多朋友、同事不計酬勞陪我追夢,男同女都唔係一定要發展成男女朋友嘅。」

無論肥瘦貧富都有邵子風扶持,去年更被拍到十指緊扣,二人還是不肯承認情侶關係。

上週六( 22日),龍小菌喊住以真面目演唱:「除罩呢幾日,舒服過頭,有啲唔慣。」
技蘭來了
唱歌以前,在教育學院畢業的龍小菌先在中學教了一年中文。教書和唱歌都是她從小的夢想,不過做了老師才發現,教學總是被教材牢牢框住,能改變的也最多是眼前三十多個學生,跟唱歌的影響力和滲透力無法比。
「我小三開始發胖,初中已經 250磅,身形係全校最大份,校服永遠都要訂造,仲好貴添,因為真係需要好大幅布。中學第一次同人講過,覺得高班有個師兄幾靚仔,當天就傳到佢耳邊。放學佢嗰級幾乎全級人圍住喺我課室出邊,依嘩鬼叫:『就係呢個肥婆啦……』;中二第一次參加歌唱比賽,一出場全場:『嘩……』然後有個人話:『震撼呀……』跟住個個笑晒……成長記憶中,我好多呢啲俾嘲笑聲包圍嘅畫面,我照樣去參加比賽,繼續唱歌,但係我一直都覺得唔公平,肥都可以有感覺、有愛好嘅!呢個世界,有冇一個地方係可以淨係聽聲唔睇樣嘅呢?」
於是,當遇到邵子風,龍小菌還是逐步實現夢的計劃。面雖蒙,肥照減,咪又係矛盾?
「我減肥係為健康,係想做一個負責任嘅女兒,最肥時,我周身係病、關節因為長期負荷過重而痛、一路行一路喘、瞓覺又有睡眠窒息,我減肥,係因為媽咪叫我唔好再放任,唔想白頭人送黑頭人。」
話雖如此,龍小菌還是直到減了大半肥才走上街頭;雖然在街頭靠掌聲累積了不少歌迷,龍小菌演出邀約還是極少,因為面罩似紙紮常被指唔老黎;除罩後個樣睇得吓,數日之間便收到無數商業演出及代言邀約問價,出道一年,總算有機會賺到錢:「係矛盾㗎,我做呢件事嘅原意係希望人哋唔好以貌取人,但事實上,冇樣睇就冇工開,除咗罩後,即刻有讚有彈,留言好多係講樣講身材。最終,呢個社會都係唔容許瑕疵……但係呢一年,我的確用聲音儲咗一班歌迷,雖然只係一年,為咗自己呢個小小願望開始過、堅持過,我已經覺得無悔。」

27萬原來都未夠出碟,餘下由前經理人吳君祥(吳君如胞弟)包底,不過二人合作關係至今年初告終。

17場街頭演唱會,歌迷有心會留在盒內 100大元「碟花」預購龍小菌專輯, 14個月共籌得 27萬 9千碟花。

去年暑假參加台灣貢寮海洋音樂節,綵排加演唱蒙罩半日,結果焗到暈倒被抬走。
終身學習
外界一直以為,只聽聲不見人、戴罩唱歌是邵子風一手策劃的歌手宣傳策略,邵子風指正,「龍小菌」計劃從頭到尾都是龍小菌本人說了算。龍小菌則說,自己獨立、果斷的性格,和成長息息相關。
「我為食,係因為屋企四個女,我排行第四,個個都縱我、個個都錫我啫;我獨立、堅強,就喺媽咪身上學返嚟,我幾歲大,爹哋就為咗第二頭住家拋棄我哋,媽咪一個女人,一個字都唔識,洗碗掃地做最低下嘅工作養大我哋四姊妹。好多人都覺得難以置信,問佢點做到。媽咪用行動話畀我哋聽,就係信念咁簡單,想做就可以做到。」
父親離家以後,從此對小菌母女五人切斷經濟和情感的所有聯繫,至「死」不相往來:「直到舊年五月,有人通知我哋,爹哋癌症過咗身,我哋至去喪禮送佢最後一程。好細個時,我都會羨慕人哋有爸爸錫,但我好快就話畀自己聽,嬲又好、羨慕都好,爹哋又唔會返嚟,我以為去到喪禮自己會無動於衷……原來唔係,一樣喊到崩潰。嗰一刻,覺得人生好無奈,點解我哋有咁深嘅緣分可以做到父女,但係又無以為繼冇人哋父女之間嘅情誼呢……但係人生就係咁,每一段經歷就係一個課程,冇呢段經歷,我哋幾姊妹同媽咪唔會咁團結咁堅強,我就唔會係𠵱家嘅龍小菌。」

三年級開始暴肥,整個成長階段去到邊被人笑到邊:「減肥唔係為唱歌,係為健康。」

年齡亦是龍小菌秘密,照計教育學院畢業後教過 1年書,現時應該未過 25。
罩已除,然後呢?

訪問以前,邵子風先旨聲明,準備衣服不得冇袖,因為小菌的減肥大業還欠手臂。
訪問期間,不肯透露年齡和現在體重的龍小菌,一直說自己不算瘦,尤其雙腿,粗壯結實。
其實平心而論,在街上見到龍小菌,會覺得她是個身形適中、高䠷漂亮的女生,只是那把審美的尺子放到藝人、歌手身上,就會扭曲變質。
原意是抗衡以貌取人,最終還是用了兩年時間減肥、慢慢改變自己來達到所謂標準,龍小菌還是說自己不會變!我告訴她,人人都會變,不得不變。

撰文:朱小博
攝影:范仲良
髮型: Lobo Chung@Chin. G
化妝: Gigi Chu
服裝: bread n butter
場地提供:心燒食堂

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()