Geek友講場

見到尾燈先算贏 夜行單車 Light Painting

雖然成日話一代不如一代,但自從去年「反國教」到今年「七一遊行」,其實唔少香港新一代都幾陽光,得閒更會去遠足、行山、踩單車,唔一定只沉迷唱 K、 clubbing。講到踩單車更愈玩愈刁鑽,日頭有人玩 mountain bike,到咗夜晚,除入吐露港踩夜車外,更有人創新將 light painting夾埋踩夜車,變身「單車 light painting」。呢個新玩法,唔鬥快,只講技術,真正見到尾燈先算贏。

 


笛子魔童:「當年孫悟空都俾我用魔貫光殺炮射過!」 

 

實試地點:吐露港單車徑

今次記者入黑帶住 model去到近科學園嘅吐露港單車徑路段做實測,貪佢平路好踩,道路夠闊,有空間畀兩個人一齊 painting;而且微光環境更易見到彩虹效果。上面張「魔貫光殺炮」式嘅 pattern,前前後後影咗成個鐘,踩到身水身汗先完成,想知有乜秘訣,後面話你知!

頭 D尾燈


《 FACE》 Gadget版監修人 903 DJ Donald 

單車玩 light painting好靚呀!因為香港地方比較細,可以踩單車的地方有限,來來去去都是同樣地方好快會悶,假如可以找一些新點子去增加單車樂趣也不錯。看到這位哥仔示範也心郁郁呢!唔好講咁多,吐露港見,一齊用單車玩《阿基拉》同《頭文字 D》的尾燈啦!

發起人 Will Cho:「我想試星空 light painting」

講到喺香港玩單車 light painting,原來發起人 Will Cho本身係一位專門拍攝星空嘅攝影師,而為咗單車 light painting玩法,佢將會參與沙田新城市廣場「 NEW TOWN RIDER綠逐義行——主題騎行之旅」活動,並喺其中一個路段教大家影相同欣賞沙田夜空。

 

Q:點解諗到單車 light painting呢個玩法?
A:其實自己上網都有留意到外國玩 light painting已玩到出神入化,但香港似乎因空間、場地有限,所以最多都係寫吓字、畫吓圖案,於是兩個月前開始諗有乜新方法,可以喺香港容易做到之餘又夠新鮮感,於是就試玩單車 light painting。

Q:咁佢同傳統 light painting有乜大分別?
A:最大分別係要結合單車先做到,其實咁樣仲好玩,因為𠵱家好多人夜晚踩單車,可能需要嘅裝備都已經有齊,隨時隨地就玩得。不過當中都有少少技巧,我初初都試咗好多次先有理想效果,𠵱家當然更熟手啦!

Q:除咗單車之外,仲有冇乜嘢 light painting玩法想試?
A:單車之外,我當然想試吓配合銀河星空去影啦,平時影風景、夜景、星空、銀河就好多,影星星流動或者銀河嘅神秘美感都有。但從未試過將 light painting同星空結合,香港好似都未有人試過。


最初嘅示範作品,光線流暢之餘,甚至見到少少樣,絕對唔易,而且 Will仲話拍攝呢張相嘅時候仲落雨添! 

Will Cho唔似一般 80後攝影師咁鍾意影靚女,反而比較專注星空夜攝,上網隨便都搵到唔少佢嘅作品。(攝於香港大東山) 

另一張測試作品,只留低光線,人影都唔見,唔算完美。

NEW TOWN RIDER綠逐義行—主題騎行之旅

日期: 8月 17至 10月 5日(指定星期六)
時間: 3:00pm至 8:00pm
名額:每團 20人
費用:於沙田新城市廣場作任何消費,再加$220報名費。
(費用包括雨衣、路線導賞服務、團體意外保險與及單車、安全頭盔、夜間騎乘配備、寄存物件儲物櫃租借。)
查詢:新城市廣場( http://www.newtownplaza.com.hk 

事前準備夠簡單

單車 light painting雖然係新玩意,但其實事前準備唔算太複雜。如果你本身已經有單車同數碼相機的話,只需要添置$100左右嘅工具,就即刻可以玩。

慢快門 DC

相機方面都有要求, Will:「傻瓜機、手機都好難做到,最好係有 B快門嘅數碼相機。至少都要可以調校快門速度嘅 DC先得。」而 Will嘅愛機就係 Sony無反 NEX-5N,佢支援 B快門同高感光,加埋內置閃光燈,已經夠用。

必備腳架

既然要慢快門、長時間曝光,腳架當然唔少得,一般國內款式定名牌炭纖腳都冇所謂,只係輕重有分別,價錢由$200-$4,000不等。

LED光度強

要玩單車 light painting,一般螢光棒、電筒仔全部唔夠光,阿 Will推薦呢種喺鴨寮街搵到嘅條狀 LED。「佢係一排 LED,可以貼實部單車。呢隻 LED仲有一個遙控做開關,可以變唔同顏色,但小心太光影響途人,最好玩 painting時先開!」售價:約$100


搵定平路

環境都要留意,好似呢度又窄又要上斜,搵單車高手黃金寶都未必做到理想效果!新手最好喺平坦單車徑試試先,但要留意交通情況。

激試夜車留光影

step 1
首先當然要裝番拍攝用嘅燈喺單車上,以今次示範嘅 LED燈為例,貼上去時見光愈多愈好,所以最好拉直佢。

 

step 2
單人拍攝可以 free style,而兩個人玩, Will都係第一次,所以事前同 model傾定行走路線,以免碰撞。至於點踩就冇一定方法,今次就試玩交錯轉彎方式。

 

step 3
相機只要設定好 B快門模式,即係用手動操控相機快門曝光時間,之後同一般影相方式一樣,對準單車行駛路線後按下快門拍攝,最後再放開快門就可以等睇相。如果相機冇 B快門,都可以用快門先決,並調到 20至 30秒時間就夠。

 

step 4
Will仲有一個心得,為防曝光時間太長,相片有過曝問題。佢偏愛喺鏡頭外加一塊減光濾鏡,令光影線條更突出,環境又唔會變得太光影響效果。

 

step 5
完成!喺 B快門模式設置閃光燈後,閃光燈會喺你隻手指放開快門一刻 flash。利用呢個方法,當 model經過鏡頭前即放開快門,咁就可以影到少少殘影留低。

模特兒 Una「比想像中困難」

「好得意呀!雖然踩咗 3個幾 4個鐘,但唔算好辛苦,不過要影得靚就真係好花時間,攝影師、踩車嘅人都好重要。比想像中困難好多,但見到張相效果好靚,辛苦都抵!」

Light painting手機 app

一般智能手機原生冇慢快門功能,影唔到 light painting,好在家陣勁多手機 app幫手。好似呢個《 Light Painting/Strokes Camera》就話專為影 light painting而設,雖然影單車 light painting都唔係好掂,但一般寫字、影夜晚公路等都幾有 feel,可以一試。

 

Light Painting/Strokes Camera
Android
售價:$15


溫故知新 港人最愛 light painting寫字

其實 light painting熱潮已喺香港 hit咗幾年,最傳統亦係最多人鍾意玩嘅影法,就係拎住支電筒喺相中寫字。由於呢種相包含住 light painting最基本嘅技巧,所以筆者請嚟香港其中一個最早玩呢種影法嘅達人 Alex(攝影入門網站 Fotobeginner.com創辦人)再次傳授心得,畀大家重溫一下。

逐隻字寫易夾位

就以 FACE字為例, Alex話無論一個人寫晒,或者 4個人每人各寫 1個字母都得,但要字距同高低都準的話,後者會易夾啲。若然只得 1個人, set好腳架分 4次影,每次只影 1個字母,事後再用 Photoshop key埋一齊,亦未嘗不可。

後簾閃燈

唔開閃燈的話,個人影出嚟就會好似呢張相咁變鬼影;若想好似大相咁人同字都咁清楚,就要用後簾同步閃燈(一般 Prosumer級 DC、無反、單反都有此功能),影完筆劃後再閃燈影人。

反轉寫字

寫字時最緊要係反轉寫,否則影出嚟成個字就會調轉。同埋例如寫 F字,寫完「 7」後上番去寫下面一劃時,記住要沿番直線畫上去,或者熄電筒斷筆,咁先唔會畫花個字。

收細光圈

影 light painting最方便係用 B快門任意曝光,光圈就愈細愈好,字體會更清晰,若想見多啲背景,則可推高 ISO至 800或以上。

 

Alex個網站 Fotobeginner.com亦有不定期舉辦 light painting課程,想影得專業啲的話,不妨留意住佢個網站幾時開班。

抽象 light painting 向世界高手偷師

不過近年全球 light painting風氣都有啲轉變,改為流行用光描繪不規則 pattern,多於寫字同畫啲實質圖案或公仔,影出嚟張相會似足抽象畫,美感十足,就算隔多幾年睇都唔會覺得 out。不過影呢類 light painting,唔只難度增加,更需要有唔同道具輔助。網上流傳住唔少外國高手作品,真係睇到嘆為觀止,所以筆者繼續請 Alex為大家分析啲相到底係點影,大家睇完都可以跟住試吓影,向神級作品之路出發!

 

香港阿 Will諗到用單車玩光影塗鴉已經夠特別,但原來加拿大 light painting大師 Patrick Rochon已經玩到落海,喺 wakeboard上掛上 LED燈嚟畫畫,再加埋凌空翻騰動作,畫面更加震撼! Alex認為影呢輯相嘅技術同單車 light painting差唔多,唔算難影,亦相信係一 take過,用 Photoshop後期加工反而仲麻煩。

 

就算影得 wide啲, Alex話最難都只係個 wakeboard玩家要滑到靚嘅 path出嚟。至於彩色燈光,只需喺 wakeboard上裝上彩色 LED燈就得。
出處: http://www.patrickrochon.com 

 

光軌圍住單車爆出幼小光線,效果勁靚,但 Alex話原來唔難影,只需拎住支煙花繞住單車畫一個圈就得,最大問題只係香港唔畀放煙花。
出處: http://www.empowernetwork.com/mgonzzalez/blog/art-lighting 

 

呢幅相出自兩位美國攝影師嘅 Neon Luminance Project, Alex話佢哋應該係將高光度螢光棒掟入瀑布中任意飄流,影出嚟就捕捉到光源喺水中流動嘅美態。
出處: http://www.fromthelenz.com/luminance 

 

呢幅將光畫到似煙又係點整呢? Alex話只要透過控制發光工具嘅光度、角度同影相曝光時間,就能令相中光軌出現明暗變化,睇落似煙咁有漸變,有需要時仲可以畫幾次添,畫之時震動多啲都會更加似煙。
出處: http://sourzu.deviantart.com 

 

英國攝影師 Atton Conrad更玩到用 light paintig嚟畫婚紗,不過 Alex話張相係 model同裙分開影,再 key埋一齊,因為 model雙手好 sharp,完全冇被光覆蓋,亦根本冇手自己畫裙。至於裙上 3條橫間,應該係預先用黑膠紙遮住部分光管,咁樣一畫出嚟就會有橫間。
出處: http://www.attonconrad.com 


撰文:熊俊彥、陳兆奇
攝影:葉偉豪、傅新發
模特兒: Una@Model One、 Renee@Starz People
鳴謝:香港單車專門店 

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()