Alan本身為平面設計師,但對攝影有濃厚興趣,並自資出相集,圓出版夢。 

青雲路

自資出書圓作家夢

雖說香港是文化沙漠,但每年一到七月,大量新書推出,書展入場人數達過百萬人次,可見書迷仍會為一年一度的盛事,大破慳囊。同時,熱愛寫作的人也不少,為了一圓作家夢,他們願意投擲數萬元,自資出書,姑勿論能否收回成本,但能夠手握一本屬於自己的書,便已覺值得。

CASE 1:找廠印刷慳成本

Alan  30歲+
職業:平面設計師
單看 Alan相集的書名《相片也會呼吸》已覺得很吸引,打開書欣賞,每一張相片的構圖和顏色也很特別,恍如一幅幅油畫般,很有意境,原來他曾獲得國家地理頻道攝影獎,「我好鍾意影相,近年尤其鍾意影貓,一直都夢想可以出相集。」
最初他構思的相集,每張相只會有個標題,但朋友聽罷覺得不吸引,提議他每張相附一段文字,「聽到要寫字就有啲卻步,差啲要擱置出相集嘅計劃,咁啱上年開始有人邀請我出席講座,慢慢儲咗啲講稿,我索性將講稿做成相集內容。」
去年中想好出書, Alan曾投稿到幾間出版社,可惜沒有回音,他便再請教一些曾出相集的前輩,發現坊間有不少出版社會幫作者自資出書,但質素參差,「出相集好講究紙質同印刷,出版社限於收費,未必會做到我嘅心水,加上自己都識排版同 design,只要搵廠印刷同搵發行商已得。」


Alan的相集共印了 1,000本,估計已賣出超過 8成。 

每張相片附上一段文字內容。 

相集中佔一半是貓貓相片。

印刷成本慳逾一半


Alan在藝穗會擺相展,售出近百本相集,不少讀者還找他簽名。 

過印刷這關一點也不易, Alan找了 3間印刷廠,想印 1千本相集,收費由 6至 10萬不等,遠遠超出他預算。幸好後來經朋友介紹,找到一間印刷廠只收$25,000,印刷費慳了超過 5成,「我計過條數,𠵱家每本書成本$25,如果我賣$98,賣 300本已可回本。最初間廠用數碼打稿畀我睇效果,但唔啱我要求,香港間廠得細機,唔係專印相集,佢哋專登帶我返大陸廠,用大機去印,質素真係好好多。」
完成印刷,下一步便是找發行商, Alan主動找「聯合發行」,因其可發書到三聯、商務及中華書局,「不過發行商一般唔會對新晉作家太上心,佢哋就問我攞咗 500本書,約半年就會話番畀我知個銷量,賣剩會退番畀我。」
Alan每賣出一本書,便要跟發行商拆賬,大約是售價的一半,另外還要加$3行政費。另外 500本相集,便經親友及在藝穗會舉辦的相展等售賣,至今已賣出 300多本,早已回本了。「如果自己有門路賣書,唔使經發行商,會賺到最多;但出得書點都想喺書局有得賣,同畀多啲人接觸,所以一定要發行。」

樓上書店都有得賣


相集曾成為書局的暢銷書之一。 

原本 Alan計劃在去年聖誕前出書,可惜卻遇上蝦碌事,「運輸架車壞咗,要遲一日出車,結果趕唔切喺發行商盤點前送到,要喺聖誕後先出到。」雖然半年期未到, Alan未得知相集銷量,但他曾成為商務書局嘅暢銷書之一,估計成績不錯,「發行商話最初派書,每間書局都只要 2、 3本,但後來有朋友喺銅鑼灣嘅大型書局見到有十幾本,應該係之前嗰幾本賣晒,所以再入,之後連大眾書局、樓上書店都陸續有得賣。」
這次出書的成功,令 Alan更有信心,「原本今年想出一本純貓相集,不過我啱啱同朋友組織咗個愛護動物嘅團體,所以會先同朋友一齊出慈善相集,佢影狗、我影貓,一人影一半。」

點搵印刷廠?


相集的印刷質素很重要, Alan便專程回內地廠看打稿。 

可以上網搜尋印刷廠資料,有大量可供選擇,不過未必間間也接細單,故要查詢格價,及最好到印刷廠看樣辦,了解印刷質素, Alan便推介替他印刷相集的印刷廠,資料如下:

Charming Design& Printing(創藝設計印刷)
電話: 2654 7489
電郵: mailto:info@charm-print.com

CASE 2:儲一年錢做作家

洛洛  23歲
職業:恆商物流系 Yr.3
「我好想將來可以做作家,好想出本書,我呢幾年有寫開網上日記,內容主要係日常生活、旅行等,就想試吓用嚟出第一本書。」今年為大專生的洛洛,自小想成為作家, 11年萌生出書念頭,便上網找尋自資出版社的資料,發現坊間的自資出版社會為作者提供一條龍服務,包括排版、設計封面、校對、找發行商,以印刷 5百本書為例,一般收費 2萬以上。
經一輪格價後,洛洛選中 A&E出版社,「因為佢最平,印 5百本收約$18,000。」
A&E由負責人 Nichole一腳踢,二人相約在 cafe shop見面,談到書本內容和設計後,洛洛便開始 1年的儲錢生涯。
近年許多大學及中學生自資出書,大多由家長打本,令出書變得很容易,不過洛洛卻是例外,她為了出書,打了 3個月暑期工,平日的零用錢又死慳死抵,儲了 1年才圓夢。「我唔想俾屋企人同朋友知,所以自己偷偷哋儲錢,暑假去做 sale,平時零用又儲起佢,慳到唔敢買嘢、食嘢,真係捱得好辛苦。」


洛洛應家人要求修讀物流,但未來最想成為作家。 

每篇散文附有她親自拍攝的相片,圖為台灣旅行。 

書展出書會多人買

儲夠錢,去年洛洛趕在書展前出書, Nichole表示:「書展係一個好機會,因為書商、出版社都會將新書放喺當眼位置,而且嚟書展嘅人都肯花錢買書,賣出嘅機會會高過書局。」
洛洛把網上日誌變為散文集《只是一個回憶而已》,每篇散文附上一張由她親自拍攝的照片,雖然內容太個人化,印刷也十分簡單,但洛洛笑言拿着自己的作品,已激動不已,「其實一路儲錢都有掙扎,驚冇人買,但之後覺得出到本書已經好 ok,賣唔賣到已經冇所謂。」書本印了 500本,現賣出約 100本,雖然成績不算好,但洛洛也很滿足,「之後屋企人同朋友知我出書都有捧場,佢哋話係一個好好嘅經驗。」
洛洛坦言能夠出書,最重要是堅持,「我冇諗過自己可以咁堅持去做一樣嘢,𠵱家更令我將來想再出書,第時好想寫一啲另類題材,如同性戀、家庭暴力等,好希望下年就可以出到第二本書。」


散文集內容輯自洛洛的網上日誌,記載她的生活點滴。 

注意事項

坊間有不少為作者出書的自資出版社,以印刷 500本書、每本約 200頁的小說為例,一般收費超過 2萬,視乎不同的紙質及類型,又有不同收費,如相集、畫集等需要印刷精美,一般要 3萬以上。 A&E出版社負責人 Nichole指近年因為印刷及紙品成本上升,因此他們的收費也調整至 2萬起跳,「好多人想趕書展出書,千祈唔好 5、 6月先去印,因為印刷廠寧願做大單,未必會接細單,所以要預鬆時間,最好 4月前印好,等到 7月先出版。」
自資出書的作者最好有心理準備,大多不會賺到錢,因為需與發行商拆賬,一般發行商要拆佣 45折至 55折,如果本書賣$60,即發行會拆賬$27至$33,扣除 2萬元製作及印刷成本,賣出 500本,作者都要蝕錢,所以大家在出書前,要考慮番個題材及定價等問題。近年市場以工具書,如教炒股、食譜及旅遊等題材會比較受歡迎。

Anything& Everything
出版社: http://www.aehk.net 


撰文:洪芳俠
攝影:傅新發、黎韋邦
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()